Vardagsliv

Ett litet företag som tänker stort

Nu är det fredag morgon och vi har just klivit upp. Eller, ja, de andra har just klivit upp. Själv har jag varit vaken sen 04, hunnit gymma och väckte sen mina kollegor med Kaffe på säng. Det tyckte jag att de behövde!! Den här morgonen, när jag låg vaken så låg jag och slösurfade lite och tittade på kommentarer, läste bloggar och funderade lite.

Om man läser kommentarer som dyker upp på PS olika sociala medier så är det oftast beröm å positiva erfarenheter, vilket gör ”oss” på PS väldigt, väldigt glada. Däremot så känns det som att en sak har glömts bort.

Vet ni om att PS of Sweden drivs av två personer? Alltså 2!!!! Inte 22 eller 42. Två personer som gör allt från svara i telefon, svara på mail, ta emot beställningar och ta emot returer när någon vill byta storlek. Varje gång det kommer en beställning, så är det någon av dessa personer som för hand hämtar träns, packar och skickar. Dessutom är målet att du ska ha dina saker efter en arbetsdag, förutsatt att varorna finns i lagret så klart och att DHL levererar i tid.

Dessutom ska samma två personer ha kontakt med leverantörer, berömma dem när de gör superfina saker, ”skälla” på dem när sakerna inte är klara i tid eller bli försenade på vägen. Samtidigt försöka förklara för dem, som bor på andra sidan jorden, hur vi i Sverige vill ha våra schabrak. Samma två personer har hjärnan igång ständigt, på jakt efter nya saker att utveckla eller uppfinna. Dessutom bloggas det, planeras för mässor och skapas nya kontakter.

Mitt i det här som ”hör till vardagen” så landar en ny produkt. Den ska testas å bedömas, fotograferas och lanseras, å sen är det bara att hålla tummarna.

Jag själv är en del av PS genom att jag är BFF med Karin och deras ambassadör men jag är inte på plats på deras kontor, jag svarar inte på mail men jag har sett och jag har hört.
När de berättar om sina dagar, så blir jag helt svettig redan när vi kommit till lunch 🙂
Jag skulle personligen aldrig palla det 🙂
Jag vet att både Karin och Taina, som fyller uppgifter som VD, telefonsvarare , receptionister, uppfinnare, postgubbar, paketerare, lagerarbetare, lunchbeställare, styrelseledamöter, administratörer och marknadsförare, gör allt detta med glädje, lycka och med kundernas önskan i fokus. Men jag tänker bara, herre Gud, när sover dessa två??

Detta är inte på något vis ett försök att få er att tänka -stackars dem, utan bara mina tankar om att jag tror att man lätt glömmer bort att PS är ett väldigt litet företag som med små medel försöker nå stora mål, som älskar sina kunder och deras HÄSTAR!

20140207-083038.jpg

20140207-083109.jpg

20140207-083122.jpg

Share:

2 comments

  1. Amanda 20 februari, 2014 at 10:51 Svara

    Grymt bra arrangemang för att driva runt ett sånt företag på endast två personer är nog en hel del frågor och beställningar att hinna med. Jag drömde en gång i tiden om nått liknande väldigt inspirerande.
    Har läst överallt nu om era träns då jag läst bloggen hit och jag har egentligen inget problem med min häst men därför vore det ju ändå roligt att prova ett träns.. Även om det inte blir nån större skillnad så är ju allt som underlättar för hästen ett plus! Kul att läsa eran blogg eftersom vi är så drivna:) Lycka till!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *